tisdag 12 februari 2008

Jag

jag är jag..
jag är smart jag är stor och är stark
jag är jag..
jag är smidig jag är stilig jag är trevlig
jag är slug är betänksam jag är klok
jag är rik jag är ledig jag är vaksam
jag är lat
jag är vek och är blek jag är tveksam
och full av svek
jag är trygg och vital
jag är viktig jag är duktig
jag är självupptagen är sensuell
jag är sexig och visuell
jag är jag
jag är sträng jag är rättvis
jag är pedagogisk och segervis
jag är jag
jag är dekadent jag är elokvent
jag är intelligent och konsekvent
jag är jag
jag är självupptagen självplågande
jag är självmedveten observerande
jag är grym jag är arrogant
jag är pervers och ignorant
jag är jag
jag är beggynelse och finalen
är farsen och banalen
jag är jag
jag är trött jag är vek jag är rädd...
jag är...

Inga kommentarer: