måndag 5 november 2007

Här och nu

Jag är stolt över mig för det var inte lätt att börja rida. Jag har en polio skada och svårt att komma upp på hästen men med lite tur och mod vips sitter man där. Ballerina är jätte snäll men inte lätt riden. jag håller mig i säkerhetsremmen men det talar jag inte högt om till andra. Hur som hels så rider jag. Det känns som om man hade fått vingar. Och ju svårare man har att gå destu trevligare att sluka distans med hjälp av andras ben. Kul! Jag gör annat som är kul men om det andra gången.Jag kan berätta hur det känns att ha polio skadade ben och se andra med friska ben och avunda dom mycket men i det tysta. Sen få man hoppas att deras friska ben kanske kan bli skadade en dag och då hamnar dom i samma gäng som vi, dom sk mislyckade, misbildade misanpassade , mis, mis... Men jag ser mig inte som mis...Jag är den stolta indianen som sveper som vind på häst ryggen och gillar att ta av livet allt.

Inga kommentarer: