måndag 26 november 2007

europa

Så hon ser ut! Mitt Europa. Hon mår inte bra. Har festat för mycket, har huvudvärk och helst vill sova. Hon har också missbrukat, var hög och kanske vill åt mer. Lite gott vin skadar aldrig, lite kokain, lite underhållning för det är såååå trokigt.
Jag är orolig för mitt Europa för jag älskar henne. Jag tillhör henne. Växte upp på hennes ljuva barm, älskar hennes historia full av krig och elände och hjälte dåd. Hur ska det gå för henne när hon är så förnojsam och avtrubbad, så lögnaktig och feg så dubbelmoralisk. Hon har ätit för mycket och ständigt vill ha mer. Hon köper och köper och köper.....Hon har allt och vill mer mer mer......

Jag åker i morgon till London. Tittar på världens pengastad. Där pengar betyder allt. DÄr historia utrycker sig i pengar. Där man älskar pengar och kan konsten att göra mer pengar. På sättochvis beundransvärd. Ja. Jag åker ditt.

Inga kommentarer: